Криза Covid-19 ще більше вдарила по галузі, яка вже перебувала в стані різкого спаду. Проте, продавці хутра позитивно оцінюють перспективи сектора.
Впродовж останнього десятиріччя Ів Саломон процвітає. Французький сімейний хутряний бренд класу люкс, заснований в 1920 році, успішно переосмислив себе для нового покоління, створивши модні куртки-парки з лисячою обробкою і утилітарні шуби на норковій підкладці. У 2016 році обсяг продажів бренду вперше склав 50 мільйонів доларів, що сприяло реалізації амбітного плану міжнародної експансії. У 2019 виручка досягла 60 мільйонів доларів.
Успіх компанії був заснований на зміні основного підходу. Незважаючи на силу бренду Ів Саломон, більш широкий ринок хутра перебував у вільному падінні через коктейль з перевиробництва, уповільнення попиту на основному китайському ринку і культурної негативної реакції, викликаної потужним рухом проти хутра в Інтернеті. За останні кілька років такі бренди, як Gucci, Prada і Burberry, пообіцяли відмовитися від використання хутра.
За даними Міжнародної федерації хутра (IFF), ринкова вартість оцінювалася в 22 мільярди доларів в 2019 році, що на цілих 45 відсотків нижче 40 мільярдів доларів у 2015 році.
Потім вибухнула пандемія, яка спричинила за собою карантин, заборони на поїздки і спалах Covid-19 на норкових фермах. Після тотального вибракування норки урядом Данії в країні зникла галузь звірівництва. Активісти за права тварин накинулися, посиливши лобістські зусилля, щоб оголосити галузь поза законом.
Сьогодні хутро становить лише 30 відсотків бізнесу Іва Саломона. Тут також продаються вироби з кашеміру, овчини і шкіри. За словами виконавчого директора Іва Саломона, колекції трикотажу і цифрова революція допомогли захистити компанію від тиску пандемії. Але для інших представників хутряної індустрії 2020 рік був одним з найскладніших періодів, з якими вони коли-небудь стикалися.
«Минулий рік був найважчим роком з усіх, що я коли-небудь знав, – сказав Марк Оутен, виконавчий директор IFF. «Динаміка галузі сильно змінилася».
Переломний момент
Криза, безумовно, могла стати переломним моментом для галузі, що вже перебуває в занепаді.
Минулорічний загальнонаціональний забій норки в Данії спустошив найбільший в світі ринок і знищив сотні підприємств, на створення яких пішли десятиліття. В результаті Kopenhagen Fur, найбільший хутровий аукціонний будинок у світі, що працює як кооператив датських звірівників, готується до закриття до 2023 року.
Це кінець індустрії звірівництва у відомій нам Данії.
За даними компанії, до пандемії аукціонний будинок продавав 40% світових норкових шкурок, а також шкури шиншили та лисиці, і йому належало 60% ринку. За словами виконавчого директора Kopenhagen Fur Йеспера Лауге Крістенсена, у компанії все ще є шкури на суму близько 10 мільярдів датських крон (1,62 мільярда доларів). Але після того, як вони будуть продані, почнеться ліквідація бізнесу.
«Для Данії це був жахливий рік», – сказав Крістенсен. «Це кінець індустрії звірівництва у відомій нам Данії».
За оцінками Euromonitor International, світове виробництво хутра та виробів з хутра (включаючи штучне хутро) в минулому році скоротилося на 2,6 відсотка. У Західній Європі зниження склало 13,3 відсотка.
Не все втрачено
І все ж, незважаючи на турбулентність, продавці хутра позитивно оцінюють перспективи на 2021 рік. Більш широкий ринок предметів розкоші відновився набагато швидше, ніж очікувалося, при цьому попит в Китаї і Південній Кореї – ключових ринках споживання хутра – зростає. Як кажуть продавці хутра, допомогла холодна зима. Тим часом, ціни на хутро зросли вперше за багато років, і хутряна промисловість також близька до нової вакцини для захисту норки від коронавірусу», сказав Оатен.
Хутро має бути предметом розкоші, а не продуктом масового виробництва.
Ті, що вижили в цій галузі, і учасники ринку предметів розкоші бачать в стисненні ринку можливості. На грудневому аукціоні Saga Furs ціни на хутро зросли приблизно на 40%, сказав Чарльз Росс, комерційний директор аукціонного дому.
Тим часом, за словами Саломона, дефіцит не обов’язково погано позначається на брендах.
«Те, що норка відновлює свій розкішний статус, – непогана новина для нашого бренду і для всіх люксових брендів», – сказав він, засуджуючи зростання дешевого і неякісного хутра на таких ринках, як Китай. «Хутро має бути предметом розкоші, а не продуктом масового виробництва».
Чи є у хутра майбутнє?
Політичний тиск, який загрожував торгівлі хутром перед пандемією, все ще зберігається. У всякому разі, криза норки Covid-19 дала нове завзяття лобістам і регулюючим органам, які бажають заборонити виробництво і продаж хутра.
Вплив раптового обвалу датського ринку також має довгострокові наслідки. Країна була найбільшим виробником норки в світі і мала репутацію виробника неперевершених за якістю шкурок. Ветерани галузі сподіваються, що інші країни, такі як США, Канада, Фінляндія, Польща, Китай і Україна, зможуть вторгнутися і заповнити виробничий пробіл, що залишився в результаті занепаду датської сільськогосподарської промисловості, якщо не будуть введені додаткові правила.
Для деяких брендів, які використовують норку, більш високі ціни і більш короткі поставки означають пошук альтернатив. За словами співзасновника Деї Хемлані, лейбл високоякісного одягу для відпочинку Izaak Azanei, який використовує хутро для обробки своїх кашемірових светрів і бігунів з мериносової вовни, вже економно використовує норку, оскільки вона коштує дорого. (Бренд намагається утримувати ціни на свої светри нижче 450 фунтів стерлінгів, або близько 600 доларів в поточних цінах.)
«Без сумніву, ціна на норку виросте», – сказала вона. «Це, напевно, ускладнить нам використання його в наших наступних колекціях, якщо ми хочемо відповідати нашим ціновим вимогам».
Проте, на найбільшому ринку хутра виробники хутряного одягу роблять ставку на те, що їх попит на їх продукцію залишиться стабільним. За даними Euromonitor, продажу хутряного одягу і аксесуарів до нього китайськими виробниками, як очікується, повернеться до допандемічного рівня в 8,5 млрд доларів в цьому році після зниження на 1,7% в 2020 році. Очікується, що в США обсяг продажів виробників досягне набагато меншого показника в 428 мільйонів доларів – це повернення до рівня 2018 роки після зниження на 5,4 відсотка в минулому році з 442 мільйонів доларів в 2019 році.
Хемлані сказала, що Izaak Azanei не отримував ніяких повідомлень про скасування замовлень в зв’язку з пандемією зі своїх основних оптових рахунків, включаючи Harrods, Saks Fifth Avenue, Bergdorf Goodman і Joyce Hong Kong.
«У той час, коли багато роздрібні торговці скорочують кількість молодих дизайнерів, цей факт свідчить про те, що попит на вироби з хутра все ще існує», – сказала вона.