НОВА ЕПОХА ХУТРА: ЧИ МОДНО У 2021 році НОСИТИ НАТУРАЛЬНІ ШУБИ

Ще рік тому власники хутряного бізнесу в усьому світі дружно хапалися за голови: здавалося, що багатовікова історія розкішної і благородної моди на хутряні вироби сходить нанівець.

Але непередбачуваний, несподіваний, унікальний 2021 рік перевернув все з ніг на голову. Фешн-індустрію потрясли новини: хутро виправдано.

Зима 2021 видалася сніжною і холодною в багатьох куточках світу, і вулиці європейських столиць і Нью-Йорка заповнилися жінками в різноманітних шубах з натурального хутра. Фейкове хутро в черговий раз програло у конкурентній боротьбі, що вельми закономірно: вироби з сурогату можуть бути модно і оригінально зшиті, але вони не виконують головного призначення – не тримають тепло і, крім цього, шкодять екології. Тому в рік, коли пріоритетом стала турбота про здоров’я, багато хто повернувся до традицій.

ХХ-е століття: ренесанс хутряної індустрії

Хутряні традиції сягають корінням в давні століття: багаті і знамениті жінки завжди любили шуби довжиною до підлоги з самих різних хутр. А ті, хто не міг собі дозволити таку розкіш, обходилися комірами, обробкою, шапочками та іншими деталями з хутра для підтримки благородства і елегантності своїх нарядів.

Хутра були настільки гарні і якісні, що їх передавали у спадок: було цілком природно, що внучка красувалася в бабусиних соболях! Хутра нарівні з золотом і дорогоцінним камінням та іншими цінностями вважалися основним капіталом сім’ї і, відповідно, підкреслювали статус їх господарів.

Дивно, але ХХ-е століття виявився дуже сприятливим для хутра: багаті і знамениті з задоволенням носили хутра в усіх їх різноманітності. Хутряні вироби минулого століття цілком відповідали духу сексуальної революції: вони стали менш консервативними, більш фантазійними й екстравагантними.

Кокетливі вироби зі світлого хутра обожнювала Мерилін Монро. Її фотознімки, де вона позує в молодіжних шубках нарозхрист, облетіли весь світ! В її арсеналі були також розкішні накидки і коміри.

Із задоволенням носила хутра і незрівнянна Софі Лорен. Її вибором завжди була жіночність, тому актрису часто можна було побачити в ексклюзивних шубах, кокетливих палантинах, оригінальних шапочках.

Одна з кращих балерин всіх часів Майя Плісецька не пропускала можливості продемонструвати статусні вироби з хутра. Навіть в ті часи, коли прима світового балету не могла собі дозволити розкіш, їй з радістю підносили воістину королівські подарунки. Сучасники пам’ятають Майю Михайлівну в карколомної шубі з білої норки, яку їй подарувала Ельза Тріоле, рідна сестра коханої Маяковського Лілі Брік. А трохи пізніше художниця Надя Леже піднесла Плісецькій в дар довгу чорну шубу з каракуля з шкіряними аплікаціями. Це було дуже епатажно на ті часи.

Щирими прихильницями хорошого хутра завжди були Елізабет Тейлор, Грейс Келлі, Ава Гарднер і інші красуні ХХ-го століття, які формували тренди свого часу.

ХХI-е століття: різкий розворот від відмови до попиту

Нове століття починалося не надто недружелюбно по відношенню до багатовікових хутряних традицій, і величезна кількість власників бізнесу і самих різних фахівців серйозно замислювалися про нові сфери реалізації. Для багатьох регіонів це було справжнім крахом, адже саме виробництва з видобутку та обробки шкіри та хутра, а також пошиття виробів, забезпечували життя багатьох людей, цілих сімей і навіть селищ і містечок, інфраструктура яких зав’язана на цих спеціалізаціях.

Коли навесні минулого року світ зіткнувся з глобальною епідемією коронавірусу, власники модних і торгових домів остаточно зажурилися: всі чекали повного занепаду галузі. Кому потрібні хутра, якщо в них нікуди ходити? Та й взагалі головними тепер були питання здоров’я, а зовсім не моди і стилю.

Але сталося непередбачене: всі з точністю до навпаки. Провідні стилісти позначили нові тренди, а великі продавці заявили про різке збільшення попиту!

Марк Кауфман, власник великого магазину Marc Kaufman Furs в Челсі недавно зізнався, що був готовий до 45-відсоткового спаду бізнесу, а тепер насилу встигає за попитом. Найпопулярнішими товарами, на його думку, сьогодні є вироби з норки і лисиці. Кауфман пов’язує зростання продажів з холодною зимовою погодою і більшою турботою людей про себе через проблеми з COVID-19.

У одного із законодавців хутряної моди Dimitrios Furs замовлення в цьому році зросли приблизно на 20%. На думку власників імперії, попит створюють, в основному, молоді жінки у віці від 25 до 35 років, вони віддають перевагу таким предметам гардероба, як кашемірова накидка, облямована лисячим хутром, або оновлене вінтажне хутро. Жінки старшого віку вибирають куртки з норки і лисиці, а також лакшері варіанти: наприклад, двосторонні стрижені норкові шуби з капюшонами. Допустимі і комбіновані вироби: довгі норкові шуби, облямовані лисицею або іншим хутром.

Знамениті шанувальниці хутра

Вироби з хутра традиційно любили і люблять перші леді та жінки, які впливають на формування світових тертя не тільки в моді і красі. Для них це спосіб самовираження, можливість підкреслити свою унікальність і просто комфорт, адже якісний хутро дуже зручний, легкий, красивий і довговічний.

Наприклад, незважаючи на офіційну заборону британським монархам носити хутро, яка діє вже кілька століть, Королева Єлизавета II обожнює шуби. Або шубу? За протоколом вона не має права з’являтися на публіці в хутрі, але нерідко порушує цю заборону, хоча це стосується тільки неофіційних заходів. Британська преса запевняє, правда, що у Єлизавети II тільки одна шуба – довга з коричневої норки, яку вона носить з середини минулого століття.

Ціла колекція хутряних виробів була в гардеробі дружини 35-го президента США Жаклін Кеннеді, яку справедливо називали іконою стилю. Знаючи її небайдужість до хутра, вона часто отримувала їх в подарунок: наприклад, останній імператор Ефіопії Хайле Селассіє одного разу підніс їй неймовірної краси манто з леопарда вартістю 75 тисяч доларів. На офіційні заходи Джеккі одягалася куди скромніше, навіть на інавгурації чоловіка була в вовняному пальто. Але ставши місіс Онассіс, вже не обмежувала себе ні в чому, і її часто бачили в розкішних хутряних пальто і шубках.

Що б сьогодні не говорили про Дональда Трампа, але його дружина Меланія назавжди увійшла в історію як одна з найстильніших перших леді США. Вона ніколи не зраджувала хутру, хоча під час правління чоловіка, підкоряючись негласному етикетові, теж вважала за краще з’являтися на публіці в більш скромному одязі. З чуток, дружина мільярдера любить шиншилу, чорну норку, каракуля і соболів. Кажуть, що до тимчасової відмови від хутра місіс Трамп схилили піарники Білого Дому. Що ж, подивимося, зараз у Меланії є цілком законні підстави повернутися до звичних речей.

І, звичайно, в епіцентрі уваги сьогодні королева Данії Маргрет II, якій через два місяці виповниться 81 рік! Обожнювана підданими королева із задоволенням відвідує світські заходи, п’є шампанське і обожнює норкові шуби! З чуток, володарка корони глибоко переживає жорстоке знищення норкових ферм в зв’язку з пандемією короновірусу, адже ще вчора Данія була світовим лідером у виробництві елітного норкового хутра! Данці впевнені, що якби не було у Маргарет королівського титулу, вона неодмінно була б прем’єр-міністром своєї країни і ні за що не допустила б такого варварства по відношенню до норківництва, яке по праву вважалося гордістю Данії.

Від сильних світу цього не відстають і королеви сцени. Своїми зовсім нескромними апетитами щодо хутра відома Дженіффер Лопес. Причому носити хутро вона готова скрізь і завжди: і на сцені, і в повсякденному житті, і в холод, і в спеку. Чого варта тільки її історія з лисячій шубою за 27 500 доларів, яку їй підготували для виступів в рамках концертного туру It’s My Party! Тур був влітку, і через спеку шуба швидко втрачала ідеальний вигляд: на неї потрапляв макіяж, волога … Але Джей Ло і не думала відмовлятися від улюбленого вбрання. Подумаєш, 35 градусів спеки … І вона просто замовила замовила шубу-близнюк.

У хутрі часто з’являються на світських заходах і в житті поза сценою Бейонсе, Кім Кардашьян, Джоан Коллінз, Катрін Деньов, Шерон Стоун і інші багаті і знамениті.

Головний тренд: якість хутра

Мода ХХI століття демократична, різноманітна і винахідлива. Модним сьогодні вважається все: і класичні довгі шуби з норки, і короткі шкіряні куртки, облямовані різними хутром, і джинсове пальто з лисицею, і шифонове плаття з тонкою хутряною накидкою, і кокетливий капелюшок, і фарбовані хутра – фіолетове, рожеве, фуксіеве, персикове , вишневе, та що завгодно. Якщо молодь віддає перевагу більш бюджетним – кролика, лисицю, козу і інші доступні хутра, то вибір старших – розкішна норка, соболь, рись.

Але головне, що відзначають експерти, повертається попит на якість. До речі, фахівці переконані, що тимчасове зниження інтересу до хутра багато в чому обумовлено великою кількістю неякісного хутра, виробленого на фермах Китаю та інших країн, які не мають великих традицій роботи з хутром. Ів Саломон, власник відомих хутряних магазинів в Парижі, Сен-Тропе та в Нью-Йорку висловлює загальну думку справжніх гурманів моди: «Хутро має бути предметом розкоші, а не продуктом масового виробництва».

Крім того, все частіше і частіше свій голос на користь натурального хутра віддають екологи: хутряні сурогати поряд з пластиком і целофаном створюють дуже велике навантаження для планети земля. Шуби з штучного хутра набагато швидше зношуються, потребують утилізації, яка вельми трудомістка і критична для навколишнього середовища. Спробуйте спалити шматочок такого «хутра», і ви відразу все зрозумієте. Тому для багатьох успішних людей покупка виробів з натурального хутра, що відповідає всім етичним і екологічним стандартам, – соціально-відповідальний вибір.

Але як відрізнити ексклюзивне хутро класу люкс від дешевого аналога, життя якого два-три роки від сили? Адже не секрет, що не кожній навіть дуже освіченій людині під силу подібні тонкощі. А свідомі покупці хочуть бути впевненими в тому, що кожен етап виробництва хутра відповідає суворим вимогам, які відображають всесвітньо визнаних стандартів захисту тварин та сталого розвитку.

З 2021 року програма обов’язкової сертифікації і відстеження натурального хутра FURMARK, розроблена Міжнародною федерацією хутра (IFF), вступає в силу. Тепер по етикетці на виробі за допомогою спеціальної програми можна без праці відстежити, звідки хутро, де було вичінено і пофарбовано, хто зшив цю річ. Всі глобальні компанії, які керують розвитком світових Будинків моди визнають FURMARK – систему, яка об’єднує сертифікати з Європи, США, Канади, Росії та Намібії.

Дотримуватися всіх вимог і стандартів сьогодні готові учасники хутряного ринку: фермери, аукціонні будинки, кушніри, фарбарі, продавці. Сьогодні більше 80% роздрібних продавців підтримують FURMARK. З введенням FURMARK всі основні хутряні аукціони зобов’язуються продавати тільки сертифіковане хутро.

Експерти переконані: коли ці програми будуть впроваджені, споживачі знову зможуть впевнено вибирати натуральне хутро. І це неодмінно поверне хутру колишню популярність.